Werknemer Might & Magic-studio bekritiseert Ubisoft | Gamer.nl

Werknemer Might & Magic-studio bekritiseert Ubisoft | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Het waren de Ubisoft-producenten die zich niet hielden aan de deadlines, en dat was wat leidde tot de totale mislukking van de gehele ontwikkeling", zegt de anonieme bron. Deze bron claimt dat er een contract was ondertekend waarin Ubisoft niet aansprakelijk gesteld kon worden voor uitstel van zijn kant, onder het mom 'een uitgever komt zijn uitspraken toch wel na'.

Volgens de ontwikkelaar zorgde dat voor een "rare situatie". Als voorbeeld geeft hij aan dat Ubisoft pas na 27 maanden het uiteindelijke script voor de game aanleverde, terwijl de ontwikkeltijd voor het spel was vastgesteld op 24 maanden.

Instabiele game

"Ubisoft bleef nieuwe ideeën aandragen en veranderde bestaande functies tijdens de gehele ontwikkeling, zelfs tijdens de laatste maanden, dus het was daarom onmogelijk om een stabiel spel uit te brengen", aldus de bron over het grote aantal bugs in het spel. Ubisoft heeft zelf nog niet gereageerd op de beschuldigingen. Het bericht op het forum is inmiddels verwijderd.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou