Epic programmeur Steve Polge heeft op het officiele Infogrames forum een bericht achtergelaten over welk lekkers de volgende Unreal Tournament 2003 patch zal bevatten. Zo zal er wat gesleuteld zijn aan de gameplay, zijn er wat wapen probleempjes gefixt, is de performance onder handen genomen, heeft men wat server crashes en andere netwerk bugjes verholpen en is er ook gedacht aan alle spectators onder ons.GamePlay:

- allow several different default characters. Change the default character by adding the following line to the [xGame.xPawn] section of your user.ini file:

PlacedCharacterName="aname"

where aname can be "Gorge" (the default), "Sapphire", "Malcolm". "Mokara", "Rapier", "Brutalis", or "Horus"

- fixed no instigator bug with goop and grenades if killer was blown up before making kill.

- added new mutator "DelayedSpawn". This mutator delays the initial spawning of superweapons and super powerups (like UDamage, superhealth, and supershield)

- fixed sporadic problem with giving assist credit to players not involved in flag capture in CTF

- fixed sporadic problem with pawns not animating on clients Voor de precieze details van de patch kun je terecht bij Unreality. Wanneer de patch zal verschijnen is nog niet bekend. Steve laat dan ook weten dat men eerst het bonus pack zal releasen. Verder zijn er ook twee screenshots van de UT2003 Mod: Troopers - Rise Of The Rebellion verschenen.