Electronic Arts probeert het succes van de regel-het-leven-van-een-stel-mensen game The Sims op alle fronten uit te buiten. Zo is er pas een Playstation 2 versie van het spel gelanceerd en kregen we gisteren het bericht dat er gewerkt wordt aan een zesde expansion pack genaamd The Sims: Superstar.

Naast het werk aan deze uitbreiding is men ook bezig met de ontwikkeling van een Xbox en GameCube versie van het origineel, gebaseerd op de Playstation 2 port. GameSpot kreeg bezoek van een afgevaardigde van EA, die uitlegde wat we mogen verwachten in de spellen:The GameCube and Xbox versions will feature all the content from the PlayStation 2 game and a few technical upgrades. The GameCube game will feature improved textures, enhanced lighting, high-res loading and neighborhood screens, controls that have been intuitively mapped to the GameCube controller, and a tweaked user interface.

The Xbox version will feature an improved save system thanks to the game's use of the hard drive, which will be the primary save location. However, you'll still be able to transport your little avatar using the Xbox memory unit. The game's graphics will boast texture detail that is even greater than the GameCube version's, and it will feature the same hi-res loading and neighborhood screens and unique controller map.

Links de Xbox versie en rechts de GameCube versie