ActionTrip heeft een paar vragen gesteld aan de mensen van Innerloop, de ontwikkelaars van Project IGI 2. Dit vervolg op deze tactische shooter uit 2000 is bijna klaar en hoopt alle fouten uit het eerste deel weg te werken. Dit eerste deel werd destijds namelijk net voor kerst nog op de markt gerushed waardoor er op het gebied van AI nog aardig wat fouten te ontdekken waren. Maar ook was er geen multiplayer aanwezig in het spel terwijl het op dit gebied juist zoveel potentieel heeft. In dit vervolg heeft men echter wel de nodige multiplayeropties voorzien maar nu zit men met een veel grotere concurrentie dan destijds het geval was en moet men opboksen tegen Battlefield 1942 en UT2003. Het spel staat gepland voor eind september en er moeten nog een paar dingen getweaked worden voordat het spel gold kan gaan:Action Trip: As far as we know you plan to release the game by the end of this September, so it must be in the final stages of development. What s your team working on right now?

Henning Rokling: Our team is fixing bugs in the single-player levels, adjusting weapons, AI, and difficulty parameters, as well as making general artwork and 3D-model improvements. We're also fixing bugs in the multiplayer-game and adding a few features we feel are necessary to make the MP-game work better. In addition to all of that, we are currently trying to raise the standard of our cinematic sequences in the single-player storyline. We're also working on code-optimization and graphic card compatibility. Also, we have a few visual special effects we'd like to improve and some new ones we'd like to add. Tevens heeft men de systeemeisen van het spel prijs gegeven. Singleplayer kan je het reeds spelen op een P3-450 met 128 MB RAM en slechts 16 MB geheugen op je videokaart, iets hogere systeemeisen dan het eerste deel dus. Voor multiplayer is 600 Mhz aanbevolen alsmede een 32 MB videokaart. Lees het hele, niet erg lange, interview hier. De plaatjes bij het artikel lijken echter niet goed te werken.