Ubisoft kondigt aan dat Prince of Persia: Warrior Within in twee weken tijd maar liefst 1.8 miljoen exemplaren heeft verkocht. Dit is twee keer zoveel als zijn voorloper, Prince of Persia: The Sands of Time, in totaal wist te verschepen. Ook ten opzichte van andere titels van dit eindejaar weet Warrior Within zich goed te verhouden, met een zesde positie in de verkooplijsten van het Verenigd Koninkrijk en de vijfde positie in de Verenigde Staten en Frankrijk.

Wrang aan de hoge verkoop van Warrior Within is het feit dat het spel, hoewel nog steeds uitstekend, volgens veel liefhebbers van The Sands of Time een achteruitgang voor de reeks betekent. Veel spelers vonden het jammer dat de sublieme, dromerige, sprookjesachtige wereld is vervangen door een ruige omgeving met een medogenloze prins. Met de enorm toegenomen verkoop lijkt het erop dat Ubisoft, geheel begrijpelijk, dit ingeslagen pad zal blijven volgen. Hoe hipper, hoe wreder, hoe hoger de verkoop. Kutconsumenten! (Maar wel onze kutconsumenten)