'Warhammer-mmo Dark Millennium Online was ver af' | Gamer.nl

'Warhammer-mmo Dark Millennium Online was ver af' | Gamer.nl

EA Sports heeft een gratis FIFA 14 Ultimate Team: World Cup-modus aangekondigd voor FIFA 14.

Bilson, die een boekje opendoet over diverse titels die bij THQ in ontwikkeling waren voordat de uitgever failli ement aanvroeg, meldt dat de mmo zo'n 18 maanden in ontwikkeling was toen Bilson bij THQ kwam werken. De ontwikkeling van Dark Millennium Online stond gedurende de ontwikkeling van de twee Darksiders-games op een laag pitje, maar toen Darksiders 2 werd verscheept was het project "in een vergevorderd stadium".

Bilson meldt dat het ontwikkelen van een mmo echter veel geld kostte en dat mmo's met abonnementen op dat moment niet meer goed verkochten. Daarom werd van de game een multiplayer-rpg gemaakt. "We begonnen het Inquisitor te noemen, al weet ik dat niet meer zeker. "Het werd een game die of free-to-play of erg goedkoop zou worden, een digitale pc-game met veel extra content om te downloaden. Dark Millennium Online begon veel op Borderlands te lijken, met vier spelers die op elk moment mee konden doen." Bilson had het gevoel dat de game toen afgemaakt kon worden en uitgegeven kon worden, maar in de laatste maand voordat Bilson bij THQ vertrok waren er collega's die het project wilden annuleren. "De volgende dag verliet ik THQ."

Andere titels

Bilson vertelt ook over andere games die in ontwikkeling waren bij THQ. Zo hoopt hij nog altijd dat InSane, dat werd ontwikkeld in samenwerking met Pacific Rim-regi eur Guillermo del Toro, uitkomt. "Ik ga binnenkort met hem praten. Het was een actiegame met erg goede omgevingen, verhaal en personages, en het voelde erg Lovecraftian."

Over Devil's Third, van Ninja Gaiden-ontwikkelaar Tomonobu Itagaki, wordt volgens Bilson binnenkort iets bekendgemaakt. "Ik weet er heel veel over. Het is grapppig want er komt binnenkort een aankondiging over. Ik wil geen informatie lekken maar ik ben erg close met Itagaki en ik ben heel bekend met Devil's Third."

1666: Amsterdam

1666: Amsterdam was toen Bilson bij THQ vertrok een jaar in preproductie. Ubisoft liet de ontwikkeling van de game volgens Bilson nog vijf maanden doorgaan na het failli ement van THQ, maar trok er daarna de stekker uit. THQ zou eerst ook Evolve van Turtle Rock uitgeven. "Ik heb ze onlangs bezocht en ze zijn superaardig en best dankbaar dat we hen in het begin ondersteunden."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou