Begin dit jaar leek het erop dat twee RTS games om de titel "RTS game van 2004" zouden strijden. Rome: Total War en The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth zijn niet de eerste de beste games, maar beiden hebben wel concurrentie gekregen van THQ's Warhammer 40.000: Dawn of War. Het originele Warhammer bordspel is dan turn-based, de computerversie zal volledig real-time zijn. In dit uitgebreide interview komen we veel meer over het spel te weten, zoals de aanwezige rassen, hoe men het spel heeft gebalanceerd en welke multiplayer opties aanwezig zijn.GameSpy: Could you give us a brief description of each of the game's four races and tell us why you chose them?

Jay Wilson: We chose to include the Space Marines, the Orks, the Eldar, and the forces of Chaos. To describe them all would take an entire book (and Games Workshop has many), but in brief: Space Marines are tough and resilient warriors who fight to protect the human Imperium.

Orks are a violent force of nature who live only for war.

The Eldar are ancient, mysterious aliens who harness powerful psychic powers.

The Chaos Space Marines were once Space Marines themselves, but having transgressed against the Emperor and escaped to the Warp, have become entirely twisted and evil.