De E3 heeft weer voor voldoende inspiratie gezorgd bij de mensen die ons een tijd geleden ook overspoelden met WarCraft III previews. Dit keer Games Domain wat vooruit keek naar deze 3D RTS van Blizzard en een gesprek had met Rob Pardo, lead designer van het spel. Uit het gesprek kwam naar voren dat het niet alleen om micro-management gaat in WarCraft III. Rob Pardo, lead designer for the game, demonstrated a particularly useful enhancement concerning spellcasting. The healing spell, for example, would be a horrific chore when having to manually apply to all of your wounded. Now, simply moving a healer close to hurt units will result in him healing them up (unless you embargo him from casting to conserve mana). Offensive spellcasters will also participate intelligently in battle now without you having to direct their every target. Zelf had ik eerst mijn bedenkingen bij het RPG element wat Blizzard in WarCraft III heeft verwerkt, maar als je dan leest dat je voor je Hero verschillende items kan kopen en je niet voor elke spellcaster een tegenstander hoeft aan te klikken, denk ik dat dit soort features het spel wel meer diepgang geven. Helaas komt het spel pas in de winter uit, of we moeten een deal met de kerstman kunnen maken