Waarom de Serious Engine voor Alpha Black Zero | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De Nederlandse ontwikkelaar Khaeon werkt momenteel hard aan Alpha Black Zero, een Third Person Shooter die draait op de Serious Sam engine. Dit was dan ook een reden voor de mensen bij Seriously!, een fansite voor Serious Sam, om ook de makers van Alpha Black Zero eens aan de tand te voelen.

Ze spreken met Ye e America en Erik 't Sas over het verhaal achter het spel, over de multiplayer, de modbaarheid van het spel maar ook over de keuze van de engine. De Serious Engine wordt immers niet zo veelvuldig in andere games gebruikt als wel verwacht. Waarom gebruikt Alpha Black Zero dan toch deze engine?Seriously! - Why did you choose the Serious Engine? What do you like most about it? Least?

Erik - Our first concern was whether or not we could build the game-concept in the engine. What we like most about it (and still are amazed about sometimes) is the graphical power of the engine. But, as with any licensed engine, it does require a whole lot of work to get it to do what we want. The gameplay of ABZ is completely different from that of Serious Sam, so for the most part, the engine is changed completely to suit our needs. Sometimes the documentation is a bit sparse, so that doesn't help, but if we get really bogged down, we can always count on Croteam to lend a helping hand, which is great. Most hurdles have been taken now though. Tegen het eind van dit jaar zal Alpha Black Logic moeten verschijnen voor de PC en het zal worden uitgegeven door de Nederlandse uitgever Playlogic. Het ziet er naar uit dat Alpha Black Zero wellicht eindelijk een stevige game van vaderlandse bodem gaat worden. Lees hier het volledige interview.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou