Grand Theft Auto 3, State of the Emergency en Max Payne voor de Xbox en PS2, niet het slechtste rijtje games wat je je maar voor kan stellen. En dat dit allemaal van dezelfde developer / publisher komt maakt het al helemaal uniek. Het bedrijf achter deze games is Rockstar, één van de developers die geweld een wél zinvolle betenenis geeft.

Maar hoe kan het dat Rockstar altijd van die gave games maakt? Is het de gedachte van het bedrijf of zijn het puur de perfecte ideeën van de medewerkers? Wired ging op zoek naar het antwoord op deze vragen en maakte er een 2 pagina lang artikel van, wat ook wat quotes van de COO Terry Donovan bevat. Rockstar owes at least some of its success to the shifting demographics of gaming. "The console industry has changed dramatically over the past two Christmases, and we're seeing more older gamers," says Sims creator Will Wright. "So it's appropriate that we're seeing more mature, gritty titles like Grand Theft do very well."Donovan vertelt onder andere dat het bedrijf goed is in twee dingen: games afmaken en zichzelf in de publiciteit brengen. Dat dat in de publiciteit brengen gewerkt heeft voor GTA3 is wel af te lezen aan de verkoopcijfers, al 3.5 miljoen mensen hebben 50 Dollar op de toonbank gesmeten voor een kopie van de game.