Waarde game-industrie stijgt in 2020 met bijna 20 procent

Waarde game-industrie stijgt in 2020 met bijna 20 procent

De waarde van de game-industrie is wereldwijd met 19,6 procent gestegen ten opzichte van 2019. Dat melden href="https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-12-21-gamesindustry-biz-presents-the-year-in-numbers-2020" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Gamesindustry </a>en marktanalysebedrijf Newzoo.

In totaal was de marktwaarde van de game-industrie 174,9 miljard dollar, omgerekend zo'n 143,4 miljard euro. Daarvan steeg de omzet in de mobiele gamesmarkt het hardst met respectievelijk 29 procent. Met 49 procent van de totale industrie zijn mobiele games dan ook het meest succesvol.

Consolegames waren goed voor 29 procent van de waarde met een opbrengststijging van 21 procent. Pc-games maken het plaatje af met 22 procent en een stijging van 6,2 procent ten opzichte van 2019. Browsergames was het enige segment dat in 2020 daalde qua opbrengst.

91 procent van de opbrengst is afkomstig van digitale games, 9 van fysieke. Op de consolegamemarkt is dat beeld iets gebalanceerder: 28 procent van de opbrengst kwam van fysieke games, ten opzichte van 78 procent digitaal.

Verder biedt het rapport een overzicht van eerder onthulde gegevens. Zo is Among Us de meest gezochte game op Google, was Minecraft de populairste game op YouTube en schreven websites het meeste over Fortnite.

Bekijk het volledige overzicht op Gamesindustry.biz.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Dus als je 175 miljard hebt kun je de game industrie kopen?

0

@Ollongren nee, een jaar omzet, 5 tot 7x jaaromzet is de gemiddelde verkoopprijs voor bedrijven, afhankelijk van branche en EBITDA etc.

0
test

@Dr-Saint oké.

0

Aanbevolen voor jou