De game wordt ontwikkeld door Scary Monstro, een studio van Todd Alderman en Francesco Gigliotti, die lead designer en engineer waren voor de Call of Duty-reeks en later ook aan Titanfall hebben meegewerkt bij Respawn Entertainment. Section Studios helpt mee aan de ontwikkeling. De creative director van die studio, Cecil Kim, was de visuele development lead bij SCE Santa Monica Studio voor God of War 3.
To the Death moet een tweedimensionale actiegame worden die "de beat'em up- en shoot'em up-genres combineren om iets nieuws en fris te leveren. We willen een game ontwikkelen die makkelijk is om op te pakken maar moeilijk is om neer te leggen." In het spel besturen spelers twee krijgers die elkaar moeten doden. Ze haten elkaar echter zo erg dat het gevecht na de dood doorgaat, in een ruimte genaamd 'The Crawl'. De game krijgt coöperatieve en versus modi.
To the Death moet naar pc, Mac en Linux komen. De ontwikkelaars willen 400.000 dollar ophalen en hebben daar nog 29 dagen voor. Op moment van schrijven is er 2.498 dollar opgehaald.
Reacties op: Voormalige medewerkers Infinity Ward werken aan To the Death
razzie10
Qlimax
The Chosen One
Mensen dachten bij Shadow Complex eerst ook van simpele platformer bla bla maar die game is 1 van de gaafste games die je ooit kunt spelen.
Zal eerst verder ff de Kickstarten bekijken, nu nog maar vluchtig het filmpje bekeken.
edit: Redelijke video maar die animaties zijn erg houterig, prototype natuurlijk maar dat zie je niet in beeld (mensen trekken snel conclusies). En $20 als donatie voor de base game is ook redelijk prijzig omdat het een beetje vaag nog is.
400k voor zo'n game kan prima maar dan moet er een duidelijker beeld zijn en iets meer overtuigend materiaal of bewoording.
Rewards vallen ook een beetje tegen maar weinig keuze en veel gaps tussen rewards. Gaan het idd niet halen.
pedra
Tomhap
Bomberkid
Het doet me denken aan de jaren 90 op mijn Snes qua concept. Ik denk niet dat mensen hier op zitten te wachten.
MaXeRs
Qlimax