Voormalig Activision-team richt nieuwe consolestudio op | Gamer.nl

Voormalig Activision-team richt nieuwe consolestudio op | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"De markt van premium digitale services op consoles groeit voortdurend en we zijn enthousiast om van deze mogelijkheden gebruik te maken", vertelt Van Slyke, chief creative officer van Play Eternal. "We hebben een getalenteerd team weten aan te trekken dat zich volledig gaat richten op het ontwikkelen van gepolijste en boeiende spellen voor digitale distributie naar de hardcore gamer."

Volgens Louis Tranchitella, CEO van Play Eternal, hebben medewerkers van het team al aan spellen gewerkt van Gearbox, Obisidian, Blue Fang en Nickelodeon en is de studio nu bezig met hun eerste game dat gebruikmaakt van Trinigy's Vision engine. "Met deze krachtige technologie kan er volledig geput worden uit het talent van het team" vertelt Tranchitella. "Visions multiplatform-optimalisatie, talloze geïntegreerde elementen van andere partijen en uitstekende ondersteuning maken het voor ons mogelijk om een kwaliteitsgame te maken die eenvoudig naar meerdere gameplatformen gedistribueerd kan worden." Onder andere The Settlers 7: Paths to a Kingdom is met deze engine gemaakt.

Vicarious Visions

Onlangs werden vijftig mensen van Vicarious Visions ontslagen nadat Activision bekendmaakte dat het zijn muziekgamedevisie zou sluiten. De studio was onder andere verantwoordelijk voor de Wii-versies van Guitar Hero: Warriors of Rock, Guitar Hero 5 en Band Hero. Ook maakte het Marvel Ultimate Alliance 2 voor Xbox 360 en PlayStation 3.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou