In Cold Winter, de nieuwe console-FPS van Vivendi Universal Games, neem je de rol aan van een Brits geheim agent. Tijdens een infiltratie in China ben je gevangen genomen en sindsdien ontkent de Britse overheid je bestaan. Je dreigt bijna weg te rotten in je cel tot je op een dag bevrijd wordt door een mysterieuze agent uit Hong Kong. Het spel biedt je de mogelijkheid drie verschillende verhaallijnen te doorlopen omtrent dezelfde gebeurtenis. Elk van de drie verhaallijnen zal zo'n zes uur in beslag nemen om uit te spelen en tezamen zullen ze één geheel vormen en zodoende krijg je als speler het nodige inzicht in de gang van zaken.

Hoewel het spel een FPS is voor consoles heeft men bij ontwikkelaar Swordfish Studios alle registers open getrokken zodat dit spel niet hoeft onder te doen voor de gemiddelde PC shooter:The game will feature a realistic physics model that will cause environmental objects to react realistically depending on their size and weight, and the game will also use real-time stencil-shaded shadows for its characters and objects. Cold Winter will also feature facial motion-capture (to help characters realistically articulate their spoken lines), location-based damage (shooting an enemy in the leg will be far less damaging than a clean headshot, which will usually kill enemies outright), full rag-doll physics (and a wide variety of different death animations), and even dismemberment when you attack your enemies with powerful weapons like the sawed-off shotgun. Helaas komt Cold Winter pas tegen het eind van 2004 uit op de PS2 en Xbox, dus we zullen nog even geduld moeten uitoefenen voor we kunnen zien of de drie verschillende verhaallijnen werkelijk zo mooi op elkaar aansluiten. Lees de hele preview hier