Papyrus, de ontwikkelaar van de Nascar reeks en ook het legendarische Gran Prix Legends, is niet meer. Via het forum van Vivendi Universal Games is aan het licht gekomen dat deze uitgever de ontwikkelaar van racesimulaties opgedoekt heeft. Wat er met de werknemers gebeurt en of de Nascar reeks nog voortgang zal vinden bij een andere ontwikkelaar, is nog niet bekend. Het volgende stond op het forum te lezen:Yes, Papyrus has closed up shop for good. Sorry, but it is true.

The last time I asked a few weeks back, the statement was that multiplayer will continue to be fully supported. Nothing has been said to change this, but we are asking again to be sure. The reason parts are still down is they physically moved the servers from Boston to LA. The bugs arn't worked out yet.Papyrus brak in 1989 door met Indianapolis 500: The Simulation en kwam in 1993 met de opvolger, IndyCar Racing op de proppen. Een jaar later, in 1994, ontketende men een ware hel voor veel PC bezitters met de release van NASCAR Racing, dat ongekend hoge systeemeisen had en zelfs op de meest recente Pentium 90 niet vooruit te stuwen was in de hoogste resolutie, 640x480.

Na de eerste Nascar game hield Papyrus zich voornamelijk met deze reeks bezig, enkele uitzonderingen daar gelaten. Zo bracht men ons nog het vreemd ogende SODA Off-road Racing en de topper Grand Prix Legends, de beste historische Formule 1 game ooit gemaakt. Ook bracht men nog een aantal IndyCar en Cart games op de markt. NASCAR Racing 2003 Season was de laatste game van de ontwikkelaar.