Regelmatig staan ze weer in de krant: kuddes vrouwen trappelend voor de deur van de H&M. Want het is weer zover: een of ander modehuis, popzangeresje, nichtenduo of televisiemevrouwtje heeft een eigen kledinglijn ontworpen (lees: wat letters op een polo gedrukt) en die speciaal voor de H&M uit goedkoop materiaal vervaardigd en her en der een steekje laten vallen. Maar dat deert de trappelende huisvrouwtjes niet, want dit is de enige kans om een echte Madonna of Viktor en Rolf in huis te halen. Blijkbaar hebben deze huisvrouwtjes niet genoeg geld voor echte haute couture en de reden ligt voor de hand: ze hebben het volledige salaris van hun man geïnvesteerd in The Sims-producten.

Electronic Arts zag brood in deze link tussen het Sims- en H&M-publiek en komt binnenkort met The Sims 2: H&M Fashion Stuff. Dit is geen echte uitbreiding voor The Sims 2, maar een mini-uitbreiding die voor zo'n 15 euro over de toonbank zal gaan en louter wat nieuwe spulletjes bevat. Zo kun je in H&M Fashion Stuff nieuwe kleding verwachten, rechtstreeks uit het assortiment van de Zweedse kledinggigant. Ook de typische H&M-kassa, het H&M vloerkleed en een toegangsdeur met een groot H&M-logo erboven zullen in Fashion Stuff hun opwachting maken. De grootste negatieve aspecten van de H&M, zo blijkt uit de screenshots, zijn niet meer aanwezig in de uitbreiding.

Onrealistisch: een H&M waar maar 1 persoon voor de kassa staat.

Onrealistisch: Pashokjes waar je zomaar in en uit kunt lopen en waar geen lange rij en pashokjesverkeersagent voor staat.

Wel realistisch: een kind moet even getroost worden omdat het zich lange tijd eenzaam voelde terwijl moeders urenlang verdwaald was in de H&M.

Gratis promotiegames tot daar aan toe. Advertenties in games ... vooruit. Maar BETALEN voor reclame? Electronic Arts zoekt duidelijk de grenzen op van de commercie.