Curse: Eye of Isis is een spel dat reeds in maart vorig jaar door de ontwikkelaar werd aangekondigd maar waaromtrent het sindsdien opvallend stil is. Het was dan ook niet echt een verrasing dat het spel niet op de geplande datum van eind 2002 in de schappen lag. HomeLanFed vond het echter wel weer eens tijd worden om wat meer over het spel te weten te komen en vuurde een aantal vragen op de makers af. Hierbij werd onder andere duidelijk dat het spel naar herfst 2003 verplaatst is. Waar waar gaat het spel nu eigenlijk over?HomeLAN - How did the idea for Curse come about?

Jim Woods - We wanted to make a Survival Action game, with more control for the main player than the usual games on the market, with fixed cameras. We also felt that setting the action of the game in a Victorian era, around Egyptian mysterious themes (mummies, curse, etc...) was far more compelling to a broader audience: who never dreamt about Egypt's mysteries after reading books about expeditions, mummies, and so on. Even the pyramids are still keeping lots of their secrets in our high tech century! And also, we wanted to explore how we could improve on established techniques of the Survival Horror Genre by the use of a scripted camera system through a rich real-time 3D environment. De vraag is natuurlijk of Curse een plekje zal weten te vinden in het overgrote aanbod aan survival horror games dat in 2003 op zowel de PC's als consoles zal verschijnen. Want om een plekje te veroveren naast toppers als Doom 3, Silent Hill 3 en Resident Evil 0 moet je toch van goede huize komen! Lees het hele interview hier.