Veel PC gamers waren teleurgesteld toen bekend werd dat de release date van Splinter Cell voor de PC verschoven was. Oorspronkelijk zou deze Xbox hit in januari moeten uitkomen, maar volgens de planning is nu maart het moment. De Xbox versie van Splinter Cell ging al meer dan 650.000 keer over de toonbank, een teken voor Ubi Soft om het spel ook op de PS2, GameCube en PC uit te geven. Ferrago bekeek de verschillen tussen de PC en de Xbox versie. Waarbij de laatste er beter uitziet, hoewel dit waarschijnlijk te maken heeft met persoonlijke voorkeur.So the game looks a lot like the Xbox version but how does it play? The move from the dual analogue controller to a keyboard and mouse system was always going to be tricky but they have done a remarkably good job of it. The standard WASD first person shooter controls are used for movement and your speed is changed by scrolling the mouse wheel. It works a lot better than it sounds and of course when it comes to aiming you have the added advantage of the accuracy and response of a mouse. Splinter Cell involves a lot of jumping around and acrobatics, even on the Xbox I personally found it quite awkward at times to control the character and this is also the case on the PC.

Ook de besturing is nog niet optimaal en vooral de interface had op de PC beter uitgewerkt kunnen worden. Toch nemen deze minpuntjes niet weg dat de port erg geslaagd is en PC gamers zich kunnen opmaken voor een heuse topper.