Verbeter het werk van de developer in Neverwinter Nights | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Iedereen heeft er wel eens van gedroomd om te werken bij een grote developer als Id Software of in RPG geval Bioware. Dat deze droom 9,9 van de 10 keer niet uit komt maakt niet uit, de hoop blijft. Hoop om bij de laatst genoemde developer te kunnen werken wordt groter als zij hun nieuwste role playing game Neverwinter Nights uit gaan geven.

In deze ambitieuze titel wordt het ook mogelijk om zelf levels te gaan maken en deze in de multiplayer optie te beheren, terwijl andere gamers zich uitleven in jouw wereld (je wordt dan een zogenoemde Dungeon Master). Maar ook in de singleplayer mode kan flink geëdit worden, de developer zal met de release ook de broncode vrij geven, waarin met geringe kennis ook te zien zal zijn hoe zij het maken van de levels aangepakt hebben.

Hierdoor wordt het ook mogelijk levels die Bioware in elkaar gezet heeft, aan te pa en naar jouw wensen. De ontwikkelaar hoopt dit dan ook veel te gaan zien, ze zien er echt naar uit dat de fans aan de slag gaan met de door hun levels of zelf een beetje gaan prutsen.Ray Muzyka: And send it to us. We'd love to see your work, we'd love to play it. It lets us flip the roles a little bit.

Trent Oster: And if you get stuck trying to create your own adventure, you can just go in and see how we did something. De informatie uit de quote hierboven is afkomstig uit een uitgebreid interview dat IGN wist te regelen met drie van de bedenkers van Neverwinter Nights. In het vraaggesprek laten de mensen flink wat informatie los, wat het interview een 'must-read' maakt voor alle mensen die zich nog bedenken of de game de moeite waard zal zijn.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou