De ontwikkeling van de game zou in 2014 zijn begonnen via het standaardproces om games te pitchen voor Nintendo-platformen. Enkele prototypes van de game waren volgens ontwikkelaars oorspronkelijk voor de Wii U, maar de game is later doorgeschoven naar de Switch. Kingdom Battle zou daarnaast worden gemaakt door Ubisoft Paris en Milan, waarvan de laatste de regie heeft over het creatieve aspect van de ontwikkeling.
Ook zeggen de bronnen dat Nintendo sterk betrokken is bij het proces, maar dat het snel akkoord ging met de ideeën van Ubisoft. De game had oorspronkelijk aangekondigd moeten worden bij de Switch-onthulling in januari, maar had meer ontwikkeltijd nodig.
Gameplay
Daarnaast zou Mario + Rabbids Kingdom Battle acht speelbare personages bevatten, die allen individuele skill trees hebben. Mario zou bijvoorbeeld een pa ieve kracht hebben om elke beurt te schieten op een vijand en Peach zou vijanden kunnen opblazen. De campaign zou ongeveer twintig uur duren en ook zou de uiteindelijke versie een co-op modus bevatten.
Tot slot zou Ubisoft prototypes van Amiibo-figuren produceren en zou een Amiibo Machine onderdeel zijn van de ervaring, maar dat is niet helemaal duidelijk.
Een releasedatum van Mario + Rabbids Kingdom Battle is nog niet bekend. Volgens de geruchten staat de game gepland voor augustus 2017, maar kan mogelijk nog september worden.