Dawn of War is de nieuwste RTS van Relic Entertainment, de Canadese firma achter de twee succesvolle Homeworld games en het misschien iets minder geslaagde Impossible Creatures. Dawn of War situeert zich in het Warhammer 40.000 universum en de bekende rassen en omgevingen zullen in het spel terug te vinden zijn, maar het betreft hier geen adaptatie van het bordspel.

Het spel is grotendeels een RTS volgens het boekje, waarin je een simpele basis uit de grond dient te stampen en hordes eenheden op je tegenstander dient los te laten. Het spel zal zich wel vooral concentreren op gevechten en men heeft dan ook geprobeerd het resource management zover mogelijk naar de achtergrond te schuiven. Door bepaalde punten op de map in te nemen, krijg je echter een constante geldstroom waar je je eenheden van kunt aanschaffen, vergelijkbaar met de gebouwen in Red Alert 2.

Worthplaying heeft vandaag een vijftal nieuwe screenshots van het spel online gezet, waarom de sfeervolle en gedetailleerde graphics van het spel te bewonderen zijn. Relic heeft besloten om de schaal van de eenheden en hun omgevingen realitisch te houden, waardoor je echt het gevoel krijgt deel te nemen aan epische gevechten. Deze herfst kunnen PC gamers zelf aan den lijve ondervinden of dit gelukt is, wanneer THQ het spel op de markt hoopt te brengen.