Asheron's Call is zonder twijfel een van de populairste massive multiplayer online roleplaying games. Het spel is een wereld waar dagelijks duizenden gamers hun virtuele leven beleven. Een vervolg op Asheron's Call kon dan ook niet uitblijven. Sindskort is de gesloten beta begonnen, waarbij de speler weer terugkeert naar Dereth, een land dat gebukt gaat onder twisten en conflicten. De RPGvault had een interview met het ontwikkelteam over het spel, de motieven om een tweede deel te maken en wat we van dit deel kunnen verwachten.Jonric: What did you select as the core features and strengths that were imperative to carry over from the first game and to build on in the sequel? AC2 Team: AC1 continues to put forth a compelling story and a richly detailed game world. It's certainly one of the game's strengths, and we are doing everything we can to promote AC2 even further. The "Vault Campaign" will for the first time bring the best RPG level of immersion to a massively multiplayer RPG, which is very exciting. There will also be numerous other hand-made quests for characters to embark on, each of which strengthens the players' connection to the game world. Our monthly content updates will ensure that there's always something new to do too, so the world won't get stale. Een van de belangrijke aspecten van Asheron's Call 2 is het vechten, matten, knokken of hoe je het ook noemt. Het ontwikkelteam heeft dan ook veel tijd besteed om ervoor te zorgen dat dit onderdeel "fun" zou zijn. Maar naast fun is er ook genoeg ruimte voor het tonen van vaardigheden, want geoefende vechters kunnen zonder problemen verschillende combinaties loslaten op de tegenstander.