"De industrie gebruikt een kapot model waarbij iedereen dezelfde prijs betaalt. Dit is een bug, en het is iets dat we willen oplossen middels onze filosofie bij het creëren van entertainmentproducten", zegt Newell. "Wat je wilt doen is een optimale prijsservice voor iedere klant maken, en kijken wat het beste bij ze past. We moeten klanten, allemaal, een robuuste set opties geven om ze te laten bepalen hoe ze voor hun content betalen."

Als voorbeeld noemt Newell een model waarbij klanten minder hoeven te betalen naarmate ze leuker zijn om mee samen te spelen. "Sommige mensen nemen veel mensen mee als ze op een server gaan spelen. Andere mensen zorgen ervoor dat spelers weggaan van een server. We zouden een goede manier moeten hebben om dat vast te leggen. We moeten een manier hebben om de mensen die goed zijn voor onze community te belonen."

Volgens Newell zou een speler de game Dota 2 gratis moeten krijgen, als hij zich voorbeeldig heeft gedragen in Team Fortress 2. En "een echte eikel die iedereen irriteert kan nog steeds spelen, maar de game kost het volledige bedrag en ze moeten nog eens honderd dollar betalen als ze ook voice-chat willen."