Nog een aantal weken en dan begint de Game Developers Conference 2004. Tussen 22 en 26 maart zullen verschillende ontwikkelaars hun nieuwste games laten zien. Ook Valve is van de partij en men zal, naast het mogelijk tonen van nieuw Half-Life 2 materiaal, een speciale mod training geven waarin wordt uitgelegd hoe karakters, models en omgevingen in Half-Life 2 gemaakt moeten worden. De training, die een uur duurt, zou voor doorsnee modders geschikt zijn.Description: Get up to speed on Half-Life 2 and Source Engine development with this rolling 1 ½ hour training session, repeated 4 times during the day. This session covers the entire character creation and build process, from choreography and character layout using the dedicated Valve Source Engine tools, to the deployment of the resulting character in a sample environment. Learn how to make and animate high-quality Half-Life 2 characters with the free 3-D art environment, SOFIMAGE|XSI EXP for Half-Life 2. Instruction will include modeling, texturing, enveloping, animation, and the all-important export pipeline. Wil je graag leren modden en ben je eind maart in San Jose, dan ben je verplicht om een bezoekje aan de GDC te brengen.