Terwijl gamers nog regelmatig lopen te klagen over alle problemen met UT en DirectX komt de officiele UT techpage met een update van de OpenGL renderer. Hierbij vermelden ze ook de slechte prestaties van de vorige D3Dpatch en raden ze aan om de 4.36 update te gebruiken. Voor het downloaden van de patch klik je op de link. Het volgende stukje tekst is wat Daniel Vogel van Epic erover te zeggen had:To install the new OpenGL renderer simply unzip it into your UnrealTournament/System directory and modify your UnrealTournament.ini file so the OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice section looks like below. If you want to use the compressed textures from the 2nd UT CD simply copy them over replacing existing textures and if you have problems using the textures from the 2nd CD in online games you might want to ask the server administrator to update his/her server. If you have a TNT or TNT2 you might have to set UseTNT to 1 depending on the version of the drivers you are using. If the game runs at ~ 1 frame per second it is a clear sign that UseTNT=1 is needed. Also please make sure that your desktop is set to 32 bit before starting the game.De veranderingen aan de ini zijn ook op de pagina te vinden.