Zelden begint een review met de vraag waarom je een 2Ghz processor zou willen, een Radeon 9700 en gieg aan Ram, maar in het geval van Unreal Tournament 2003 is dit wel het geval. Hoewel we hier te maken hebben met een "eerste blik" op de volledige versie krijgen we toch een aardige indruk. Wat in ieder geval duidelijk is, is het feit dat je een stevige PC nodig hebt.More profound than this is the title's immensely impressive level of detail. Environments are held and strewn together by brilliant architecture (the map called Inferno is an excellent example of this) and amazing things that keep walls from being flat (thank you techno-industrial levels like Phobos II). Witnessing the raw amount of polygons being pushed around in smooth motion is true graphical bliss. I've seen and fooled around with DOOM III first-hand, and clearly these locales are not quite up to that one's levels (it's still a year away, mind you), but they are nonetheless impressive beyond all else available, especially when seen at max settings. 1024x768 and 2x AA never looked so good thanks to ATI. Volgens deze eerste blik hebben de levels een Quake gevoel, zijn de aanpassingen aan de wapens niet allemaal even goed gedaan, zijn de nieuwe modi cool, maar ook anders, maar het ontbreken van voertuigen is wel een van de grootste minpunten. Er zijn echter ook postieve punten te noemen zoals de netcode en de graphics, maar toch zijn de verschillen te weinig om te voorkomen dat UT en UT2003 tweelingen genoemd kunnen worden. De reviewer vraagt zich dan ook af of hij de enige is die ziet dat technologie niet het enige is wat een spel voor de tweede keer een succes kan maken. Verder had Exceed een interview Kevin Priel over de muziek van UT2003.