Fable, de meest recente game van Peter Molyneux, is nogal gemengd ontvangen. De één vindt het fantastisch en de ander is minder onder de indruk van het resultaat. Molyneux heeft zich de kritiek aangetrokken en heeft nogal onverwacht op een officieel forum zijn excuses aangeboden voor het ontbreken van verschillende opties in de game. Het spijt hem vooral dat hij teveel heeft losgelaten over de game waardoor bepaalde verwachtingen ontstonden waaraan uiteindelijk niet kon worden voldaan. Bij volgende titels zal hij meer letten op welke informatie hij zal vrijgeven, aldus Molyneux.However, what happens is that we strive to include absolutely everything we've ever dreamt of and, in my enthusiasm, I talk about it to anyone who'll listen, mainly in press interviews. When I tell people about what we're planning, I'm telling the truth, and people, of course, expect to see all the features I've mentioned. And when some of the most ambitious ideas get altered, redesigned or even dropped, people rightly want to know what happened to them.

If I have mentioned any features in the past which, for whatever reason, didn't make it as I described into Fable, I apologise. Every feature I have ever talked about was in development, but not all made it. Often the reason is that the feature did not make sense.Bekijk hier de volledige topic. Update: Na contact te hebben gehad met Lionhead Studios PR, is wel duidelijk gebleken dat Peter zijn excuses niet heeft aangeboden voor Fable, maar voor zijn enthousiasme in het algemeen. Peter heeft nogal de moeite om zijn ideeën voor zich te houden en er niet bij te vertellen dat ideeën alleen dat zijn en nog geen daadwerkelijke features. In het vervolg zullen we het dan ook moeten stellen met een Peter van wie zijn lippen aan elkaar zijn geplakt door het ontwikkel team. Fable is nog steeds een game waar hij volledig achter staat, zijn excuses slaan dan ook op de Ideeën die NIET in Fable verwezenlijkt zijn voor welke reden dan ook.