Mark Rein van Epic Games is zo vriendelijk geweest om op de officiële Atari forums wat uitleg te geven over de twee nieuwe gamemodes in Unreal Tournament 2004. Beide gamemodes, Assault en Onslaught, zullen voorzien zijn van voertuigen. Assault is een objective-based gamemode welke we al kennen uit het originele Unreal Tournament. Hopelijk weet de toevoeging van voertuigen deze mode wat populairder te maken dan bij UT het geval was.

Onslaught is echter een wat ingewikkelder verhaal. De Onslaught maps hebben een veel grotere schaal en voertuigen zullen dus een veel grotere rol spelen omdat je zulke grote afstanden moet afleggen. Het doel is de Power Core van de tegenstander te vernietigen, wat alleen mogelijk is wanneer je deze 'linked' met de Power Core in je eigen basis door middel van 'Power Nodes'.How do you acquire a link? By controlling the smaller "Power Nodes" on the map and making a connection from your own Power Core to your opponents. Power Nodes begin as neutral points in the level and once they're touched they begin to build for your team. At this point the opposing team can attack and try to destroy the Node as it is being constructed. If they manage to destroy it it will go neutral again and can be re-claimed by either team. If they fail to destroy it the Node will be built for your own team and a link will be made to your own Power Core.

The next step in an Onslaught map involves proceeding to the next Node. Since the enemies Power Core can only be damaged if there is a link to your own Core you'll have to take over a number of Nodes in order to make this connection. It is extremely important to note that you can ONLY take over a Node if you control an adjacent Node. You must progress across the map, taking over point by point, in order to stage an assault on your enemies' Core.

Het doet wat denken aan de conquest mode van Battlefield 1942 en spreekt misschien wel een heel andere doelgroep aan dan de hardcore UT'ers en UT2003'ers. Gelukkig voor hen zullen alle oude vertrouwde gamemodes ook gewoon aanwezig zijn.

Met dank aan Melvin voor het melden van dit nieuws.