Massive Entertainment, de Zweedse developer die Ubisoft van Activision Blizzard heeft gekocht deze week, gaat Massive Multiplayer Online games maken. Dat meldt Ubisoft's president Yves Guillemot.

"We hebben Massive gekocht omdat Blizzard al genoeg mensen in dienst heeft die dergelijke games kunnen maken. Ze hebben de studio dus niet niet zo hard nodig als wij. Ze zijn erg sterk in het maken van een RTS, dus gaan ze ons helpen dichter bij het succes van de MMO's te brengen", aldus Guillemot, die hier aanneemt dat een succes in het RTS-genre ook succes in het MMO-genre met zich mee kan brengen, iets wat het geval was bij Blizzard.

"We willen met Massive eerst aan lichte MMO's werken. Deze zijn zeer populair in China maar winnen ook aan populariteit in Europa en de VS en brengen veel inkomsten binnen. Daarna kunnen we ook naar de RPG- en RTS-genres kijken."We hoeven voorlopig dus nog niet Ubisoft's antwoord op World of Warcraft te verwachten, want ze gaan zich eerst vooral richten op lichtere MMO's. Wel heeft Ubisoft eerder al aangegeven de Tom Clancy-franchise geschikt te vinden voor het genre.