Dat liet het bedrijf weten tijdens de bekendmaking van diens kwartaalcijfers. Ubisoft boekte een netto winst van ongeveer een miljard euro, meer dan het dubbele dan de 455,5 miljoen euro die in dezelfde periode een jaar eerder werd behaald. Het bedrijf is daarnaast de meest succesvolle third-party uitgever op de Switch.
"We hebben Ubisofts sterkste kwartaal ooit bereikt dankzij de kwaliteit van onze releases en de variatie in ons portfolio. We zijn enorm trots op onze teams die in deze uitdagende tijden geweldige spellen hebben gelanceerd op verschillende systemen."
Eind vorig jaar gaf Ubisoft onder andere Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion en Immortals: Fenyx Rising uit.
Ubisofts online shooter Rainbow Six Siege heeft inmiddels meer dan zeventig miljoen spelers, zo liet men ook weten. De game verscheen eind 2015. Door constante ondersteuning van updates en nieuwe content door de uitgever is het spel uitgegroeid tot een van de meest succesvolle multiplayergames van Ubisoft. De afgelopen twee jaar heeft het spel nog 25 miljoen spelers aangetrokken.

Reacties op: Ubisoft draait meest succesvolle kwartaal ooit
hulstpower
Legion van maatje geleend mooie game maar weet niet het was het gewoon net niet voor mij, en toen ik klaar was met verhaal ook niet meer verder gespeeld.
Nu net begonnen met immortals 2e hands gekocht en dit is toch voor mij persoonlijk de betere van de 3 heerlijke game die ik met me zoontje speel. pPzzels hadden wat moeilijker gemogen want heb er nog geen 1 gehad waar ik even goed moest nadenken van en hoe nu verder.
Ryme
kleinekoosjer
Ziminar
Flikker toch op!
Kwaliteit van de releases, dikke bullshit.
Variatie in je portfolio? Er zijn zo al 3 IP's die heel erg op elkaar lijken dat noem ik geen variatie.
Ben benieuwd hoe groot het aandeel is van de microtransacties, ik vermoed dat daar het meeste uitgehaald wordt.
Als je ziet hoe snel de prijzen van hun games dalen na de release, binnen een paar weken gaat er al 20€ vanaf, met een pre-order ben je dan echt een dief van je eigen portemonnee.
Het kan dus bijna niet anders dat dat gecompenseerd wordt met microtransacties en de XP-boosters. Niet zo gek dus dat Ubisoft er een kunstmatige XP-wall in bouwt, het levert dikke knaken op.
StormFox
Ubisoft heeft de afgelopen jaren onzettende goeie en titels geleverd voor
een breed publiek.Nadeel hierbij is dat consumenten bij vervolgtitels
een spel willen wat trouw is aan de voorganger, niet te veel verschilt maar
wel vernieuwend is. Als we de Far Cry series als voorbeeld nemen zie je dat
ubisoft heel veel variates heeft geprobeerd maar bij sommige fans het nooit goed kunnen doen.
coola
Kijk alleen maar naar AC. Sommige fans : Origins, Odyssey en Valhalla wijken teveel af qua gameplay en verhaal
Maar dat is imho bullshit de AC RPG trilogy heeft 100% een AC vibe en heeft ook 100% te maken met AC. Het belangrijkste element van de AC franchise word ook ten volste benut namelijk de Isu en hun artifacts.
Over de variatie, als ik watch dogs, immortal fenix Rising, far cry of the division speel heb ik niet het gevoel dat ik een Assassin's Creed game speel, want ze variëren qua gameplay en story te veel van elkaar om die claim te kunnen maken.
Thja die micro transacties zijn kut dat zal ik niet ontkennen, maar ik weiger die gewoon te gebruiken. Wat ik niet zal doen is een games en bedrijven boycotten omdat ze micro transacties er in verwerkt hebben.
bigds9fan
Ubisof kennende zullen ze denken "Hey die gast vindt het goed zolang het over de ISU gaat" en dan komen ze met een ruimte RTS waarin een ISU planeet is gevonden en het is een race wie er als eerste aankomt. Of een voetbal game waarin de trofee toevallig een ISU apple is.
Het belangrijkste element zijn de Assassin's en hun credo. Daarom heet de serie ook Assassin's CREED. Denk dat het merendeel van de fans niks geen interesse heeft in de moderne tijd en de games juist speelde vanwege de historische setting.
Welke nu een schim is van wat die ooit was.
Als ik bedrijven ga boycotten om Microtransacties dan kan je inderdaad geen enkele game meer spelen. Maar Ubisof maakt het wel heel bont:
Na release (en alle reviews) een XP booster op de markt brengen. Waarmee ze dus toegeven dat grinden nog steeds nodig is, ondanks eerdere beloftes.
De DCL zal het beroven van Parijs omvatten.
In de game zelf moet je steeds hetzelfde doen totdat je elk gebied aan je kant hebt staan, je mag niks skippen. Ja er zijn de quests rondom die goden maar die zijn net zo gepast als iemand op een Star Trek conventie in een Ewok pak.
Het leukste en hetgeen iedereen wil doen, DAT zit echter in de DLC. Maar goed beide trucjes flikten ze met Oddesey ook al.
Ik trap er in elk geval niet meer in.
coola
Dan speel je franchise al van af het begin met een andere mindset dan mij. Want ik vond bij deel 1 de those who came before insteek het meest interessante. Overigens vind ik dat ze de geschiedenis nog steeds goed benutten. Ze zijn in grote lijnen ook nog steeds historische correct.
bigds9fan
En ook de Minotaur, Pegasus en weet ik wat voor een gebeeste hebben nooit daadwerkelijk bestaan. Evenals de broers Lothbroek.
Dan vind ik de serie Spartacus accurater en daar zitten ook genoeg fouten in.
Hoe dan ook het kan beiden, een sterk verhaal rond de ISU en een toffe setting in het verleden.
Daarnaast vind ik dat ze met de grote open gebieden gewoon maar wat kunnen doen terwijl het namaken van een stad veel moeilijker (en dus indrukwekkender) is.
coola
Die goden en de mythische wezens worden juist lore wise perfect uitgelegd. En op die goden en mythische wezens na is het gewoon weg historisch correct
Mellieee
Alles wat Bigds9fan zegt klopt ongeveer.
Ik heb veel AC games gespeeld behalve Rogue, Origin en Valhalla dan, maar pakt het verhaal jouw echt nog?
Misschien ga ik te ver terug in de geschiedenis, maar Ezio raakte je in principe nog en dat waren echt toffe verhalen. Unity was ook een mooi verhaal met mooie personages (al was deze game op het begin wel buggy) en Black flag misschien wel mijn favoriet was ook echt iets nieuws en leuk, met een opzich redelijk verhaal.
Odessey vond ik de eerste 10-20 uur leuk, maar werd hoe langer ik speelde een groter gedrocht. Die stem van Alexxios kon ik mezelf alleen al kapot aan ergeren, alsof een Rus gebrekkig Engels praat en daar nog over opschept ook.
En ik snap dat het een kwestie van smaak is, maar mij kun je niet vertellen dat als je de eerste 5/6/7 games leuk en goed vond deze niet beduidend minder vind.
coola
Ja ik vind het verhaal nog steeds geweldig. En ik zal even een rangschikking maken van de games
01 AC odyssey
02 AC Valhalla
03 AC Origins
04 AC Black Flag
05 AC Brotherhood
06 AC Syndicate
07 AC III
08 AC Rogue
09 AC Revelatation
10 AC II
11 AC Unity
12 AC Liberation
13 AC I
Mellieee
Ik vond het sluipen en een echte assassin zijn leuker, dan dat hack & slash dus daarom vind ik het steeds minder worden.
Ben jij het ook niet met mij eens dat Ezio bijv. een veel mooiere hoofdpersonage was dan Alexxios of die Viking nu?
coola
Oeh das ook een mooie om een rangschikking van te maken
01 Edward Kenway
02 Ezio auditore da Firenze
03 Jacob Frye
04 Eivor
05 Alexios
06 Bayek
07 Evie Frye
08 Arno Dorian
09 Shay Cormac
10 Connor Kenway
11 Aveline de Grandpré
12 Altair.
bigds9fan
Sinds Origins is de serie toch haar identiteit kwijt geraakt.
Kassandra was nog wel leuk maar Eivor is een van de minst interessante personage uit de reeks.
GRDavies
MikkelR1
Het zijn geen games die een 10 krijgen, maar dat hoeft ook niet en niet iedere game kan een 10 zijn..
Ziminar
Aerofox81
bigds9fan
Dan is er de half luie aanpak zoals Ubisof nu hanteert, gewoon de game van vorig jaar kopieren, de setting iets aanpassen en klaar. Ze hebben niet eens de moeite genomen de kill restricties uit de game te halen bij Valhalla terwijl Vikingen er om bekend stonden dat ze vreselijk huis hielden.
En last but not least zijn er echt goede bedrijven die zich richten op pure kwaliteit zoals Sucker Punch. Ghost Of Tsushima was geheel met Japanse audio te spelen en de liefde droop er vanaf. En je had van de 1ste minuut zin om te spelen want je wou je land bevrijden van de Mongolen.
Plak er de fanon aan vast dat die gebacked worden door de Tempeliers en dat Yuna een Assassin is die Jin bij het Brotherhood haalt en je hebt een betere en toffere Assassin's Creed game als Ubisof ooit kan maken.
Bij Valhalla had ik zoiets van, 2 jaar bezig en DIT is het resultaat? Een gigantische bugfest met een verhaal wat zo middelmatig is?