Uitgevers dachten een mooi excuus gevonden te hebben voor de grote stroom van bagger die ze het afgelopen jaar op de nietsvermoedende gamer hebben losgelaten.
"Als het zo doorgaat, dan krijgen wij niet de noodzakelijke fondsen binnen voor onderzoek en ontwikkeling, en daarom zijn uitgevers minder snel geneigd om met nieuwe en originele titels te komen. Het is juiste deze diversiteit die gameindustrie zo populair maakt, en zonder geld van nieuwe software titels, komt dit in gevaar" aldus een woordvoerder van een van de uitgevers.
In de Europese Unie is het gelukkig zo dat consumenten niet verboden kunnen worden om produkten die ze hebben gekocht door te verkopen. Een andere optie zou zijn om winkelketens die tweedehands games aanbieden geen nieuwe produkten te leveren, maar dan houden de uitgevers zich bezig met het kunstmatig in standhouden van de prijzen en oneerlijke concurrentie. Oh wacht, dat gebeurt al, bijna alle games, welke genre en van welke uitgever dan ook, hebben zo'n beetje overal dezelfde prijs. Mi chien tijd voor een onderzoekje door de mededingsautoriteit..."Many industries thrive on giving consumers better value for money - the motor car industry is a prime example. We are in no doubt that our trade-in programme helps drive the sales of new products. It enables more customers to acce more new games than they may otherwise be able to afford."Helaas zijn er nog altijd veel bedrijven in gameindustrie aanwezig die de consument geen waar voor z'n geld willen geven en dan maar met halfgare excuses komen om de belangen van aandeelhouders en het uitgeven van rotzooi te verdedigen.