Tweede Halo-trilogie krijgt subtitel Reclaimer mee | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Naast de naam van de trilogie, gaf 343 ook informatie over Halo 4 vrij. De planeet waar Master Chief en Cortana naartoe reizen tijdens de eerste trailer is een "erg mysterieuze" Forerunner-planeet waarop gamers een "ander aspect" van de buitenaarde architectuur gaan zien dan dat ze tot nu toe gewend waren. "We investeren enorm in het uiterlijk en gevoel van de Forerunner", aldus senior art director Kenneth Scott.

"Mensen kregen een connectie in de eerste Halo door dat mysterieuze gevoel [dat het Forerunner-ras oproept]. Daar werken we op dit moment aan. We willen dat spelers weer dat gevoel van ontdekking krijgen." Development director van de Halo-reeks, Frank O'Connor, zegt hierover het volgende: "Het wordt heel intere ant om een ander aspect van de Forerunner-architectuur te zien, als deze niet compleet verlaten en leeg is."

Halo-gevoel

Details over het verhaal zijn nog schaars. "Het volgt Halo 3 direct op", aldus O'Connor. "Het draait om het lot van John [Master Chief] en Cortana. [...] We richten ons deze keer erg op het karakter." De ontwikkeling van het vierde deel is al een aantal jaar bezig en het team dat aan de game werkt bestaat uit zo'n tweehonderd mensen, vertelt hij. Belangrijk voor de studio was dat de game als Halo speelt, zo stelt creative director Josh Holmes. "Dat klinkt simpel, maar het was erg belangrijk voor ons."

We kwamen dankzij onze liefde voor dit universum en deze speelervaring als team bij elkaar en we wilden de kern van het magische Halo-gevoel behouden. Tegelijkertijd was het belangrijk voor ons dat we durfden te gokken en de gameplay hebben aangepast zodat het nieuw en anders aan zou voelen. Het is een constante zoektocht naar balans, maar in de kern voelt het erg als Halo", aldus Holmes.

Holmes legt ook uit waarom Microsoft op E3 meteen drie Halo-games heeft aangekondigd. "Het was belangrijk voor ons om de fans een signaal te geven over onze bedoelingen. Dat we waarde hechten aan het verhaal dat we willen vertellen. Toen we iets meer dan twee jaar geleden aan onze plannen voor de Reclaimer-trilogie begonnen, wisten we precies wat we wilden vertellen. Het draait om het ontdekken van het personage Master Chief en wat het betekent dat hij terug is.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou