'Tweede analoge stick had 3DS XL veel groter gemaakt' | Gamer.nl

'Tweede analoge stick had 3DS XL veel groter gemaakt' | Gamer.nl

The King of Monsters. Die titel verdien je niet zomaar. Die titel krijg je als je daadwerkelijk de koning van de monsters bent, als je van het kaliber Godzilla (Gojira voor intimi) bent. We waren graag wat ouder geweest om zo met knikkende knieën voor een tv te kijken naar de originele Godzilla uit 1954. Toen was een man in een pak die op miniatuurhuisjes stampte nog voldoende om je de stuipen op het lijf te jagen. Anno 2015 is Godzilla meer een culticoon dan daadwerkelijk een angstaanjagend monster. Toch heeft de koning nog altijd een bijzondere aantrekkingskracht, waardoor we toch graag weer heel Japan aan gort trappen in de nieuwste Godzilla-game.

Iwata legt uit dat Nintendo met de 3DS voornamelijk een relatief groter scherm wilde bieden, in vergelijking met de totale omvang van het apparaat. Hij noemt de toevoeging van een tweede analoge stick niet onmogelijk, maar stelt dat er bepaalde afwegingen gemaakt moesten worden en dat de mensen die (wel een extra stick) wilden, met deze besli ing moeten leren leven.

De 3DS XL is een grotere variant van het huidige 3DS-model. Beide schermen zijn groter en de batterijduur van het apparaat is verbeterd. Verder is de afwerking van het apparaat rond, in plaats van hoekig. De 3DS XL wordt zonder een adapter geleverd, deze moeten consumenten er apart bij kopen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou