De site TribalWar weet te melden dat het team van Tribes2 flink is gekrompen van 24 naar 16 developers sinds de release van de game. Dit team wordt momenteel op de ontwikkeling van de add-on en patches geplaatst waardoor we in ieder geval nog voldoende support mogen verwachten.

Toch gaan er ook vreemde geruchten dat het vertrek van deze mensen laat zien dat Sierra/Dynamix erg weinig vertrouwen in hun product hebben zodat ze nu al het zekere voor het onzekere nemen. Dat lijkt mij persoonlijk een nogal zwakke bewering.1) Yes. We are trimming the team from 24 people to 16 after we finish launching the product. We are doing this for purely financial reasons because 24 people is too many people for an add-on and continuing support of a released game. Most of the reductions are natural attrition (some folks are leaving in the next month or so, others transferred to other internal teams, and a few folks separated from this team). All of it is well-planned and planned for so that the team stays healthy and so that those leaving are cared for.

4) Some of these people may (and probably will) come back to this team after a few months have passed when it makes sense to grow the team again.

5) The remaining team are already gearing up for improvements to T2 and putting together pitch packages for our "Next Big Things" (including T3).Een Tribes3 is dus praktisch definitief. Maar laten we eerst het tweede deel maar bekijken en wachten op de add-on en verplichte patches.