Sinds 1998 is het aandeel van Electronic Arts ongeveer verdriedubbeld en heeft het bedrijf dit jaar een omzet van 1.7 miljard dollar gemaakt. Hiermee is het dan ook de grootste uitgever in de gamesindustrie. Voor mensen die niets van de industrie af weten is het best interessant om eens te kijken waar de in Silicon Valley gevestigde uitgever zich nou eigenlijk mee bezig houdt.

FastCompany bezocht EA en kon met wat mensen praten over de bezigheden en tactieken die gebruikt worden. Het resultaat is een interessant artikel, waarin in een flinke lap tekst tot in de details de werkwijze en dergelijke beschreven worden. EA is going after this audience with new content and game play. Harry Potter and the Sorcerer's Stone was the biggest launch in company history, selling more than 9 million copies in fiscal year 2002. It was especially popular among children under 14, a younger audience than EA has traditionally drawn. It's easy to understand why. "They may never have played games before, but they go to a lot of movies," says Jeff Brown, vice president of corporate communications. "Their first time out, they go for the familiar." Verder wordt er ondere andere nog gesproken over de successerie FIFA, de ontwikkeling van Medal of Honor: Allied Assault en het bestrijden van de concurrentie. Lees het gehele artikel op het volgende adres.