Atari Melbourne House is momenteel hard aan het werk om van Transformer Armada: Prelude to Energon een leuke actietitel te maken welke de Transformer-franchise eer aan doet. Het spel speelt zich af in voor de PS2 gigantische landschappen waarin je als speler kan kiezen uit drie verschillende Autobots, Optimus Prime, Red Alert en Hot Shot, die de strijd aan kan gaan met de Decepticons. Met een druk op het driehoekje kan je je Transformer van gedaante doen veranderen. De meerdere vormen zouden ervoor moeten zorgen dat er voor elke situatie legio manieren van aanpak zijn. De 3D engine die men voor Transformer Armada ontwikkeld heeft, kan gigantische landschappen vol vegetatie moeiteloos weergeven op de PS2. Opvallend is dat deze engine zijn oorsprong vindt in een Formule 1 spel:Our graphics system was developed for Grand Prix Challenge, an F1 racer displaying 22 cars and terrain in high detail at 60Hz. This gave us our core features, such as reflection mapping, blur effects, and shadowing. We created some new systems tailored for Transformers to create a wide range of effects which the artists can tweak in real-time. We also have some Photoshop-style effects, such as special vision modes, lens filters, moody lighting, and beams of light coming through the forest canopy. Our Eco-system populates the landscapes with many thousands of fully-detailed trees at full frame rate. We also focus on some PS2 strengths to do things such as complex dynamics simulations for water, and to generate extra detail as you approach objects. We've had uniformly favorable response to our worlds, and are pleased with the results. Het hele interview dat HomeLan met de makers van het spel had, is hier te lezen. Transformer Armada staat vooralsnog exclusief voor de PS2 geplanned en zal, als alles goed verloopt, op dinsdag 11 mei 2004 in de schappen moeten liggen.