Toekomst van de Massive Online Roleplaying Games. | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Met de komst van de nieuwe generatie ma ive online games als StarWars Galaxies, Everquest 2 en Midgard is de vraag ook ontstaan wat de toekomst van dit soort ma ive online games ons gaat brengen.

Slownewsday stelde zichzelf deze vraag ook en had een enorm interview met enkele van de grootste gamelegendes als Richard Garriott, John Smedley en Raph Koster (de producer van Galaxies).

De vraag is natuurlijk nu wat we mogen verwachten na alle fantasy en science ficion MMORG thema's van de afgelopen tijd.Richard Garriott: Indeed! Still though, all these MMP games so far are built on the same model: Giant virtual world with giant rules and advancement systems, regardle of fiction. I sure hope even the Sci-Fi and Fantasy games can break that mold. I know we plan too! An MMP RTS sure seems like an obvious next choice to hit it big with, but defining things like game balance, and what happens when players are out of the game, will be a nightmare. Yet I trust some of the great RTS designers can tackle it. Beyond that, I'd love to play a "Myst like" social exploration game. I have not seen enough of the Sims yet to know if they have a compelling social game design. I do believe the social game category could be great fun!Mocht je ook maar enigzins geintere eerd zijn in online gaming dan is dit zeker een rapport om eens door te lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou