"Het is net alsof iemand van achteren je broek naar beneden trekt - het maakt indruk op het publiek, maar het is geen fijn gevoel". Zo beschrijft CEO van id software, Todd Hollenshead, het lekken van de Doom III E3 demo. Vooral omdat de getoonde content nog lang niet op het niveau is zoals id dat hebben wil. Id werkt dan ook met man en macht aan de nieuwe Doom game, maar veel nieuwe informatie is helaas nog niet beschikbaar.With a game like Doom III, the fact that through the graphics, and the sound, and what we can do with the game design, you really immerse the player in the world and really feel like you're in the middle of an invasion of demons. You make people believe that through the visual feedback from their eyes, what they hear through their ears, and then what you do with the gameplay too, is obviously all-important. I don't think there's really any one element you can focus on that says, "if you do this one thing, then that's what you need to do next in first-person games." In het interview met Todd Hollenshead komen we verder meer te weten over de verschillende poorts van Wolfenstein, waarom er geen multiplayer zit in de PS2 versie en welke verschillen er zijn tussen de PS2, Xbox en PC versie.