De bèta, die beschikbaar was op Xbox One en pc, was aanvankelijk alleen toegankelijk voor mensen met een uitnodiging, maar werd later aan iedereen die zich had ingeschreven aangeboden. De toenemende serverdruk leidde er zaterdag toe dat het spel ruim zeven uur niet gespeeld kon worden. "Met die verwachting waren we er aan begonnen", legt programmeur Jon Shiring uit. "Laten we kijken wat er kapot gaat, repareer het, en dan, zodra we de capaciteit benutten die we voor ogen hebben, trekken we alle registers open en kijken we wat er verder breekt."

Volgens communitymanager Abbie Heppe verzamelt Respawn videomateriaal om het spel te verbeteren. Er zijn ondermeer streams bekeken om te achterhalen wat door spelers niet wordt begrepen of waar ze misbruik van maken. Heppe benadrukt dat de kern van Titanfall hetzelfde zal blijven. "Veranderingen als 'laat die AI maar weg', dat gaan we niet doen."

Titanfall verschijnt op 13 maart voor Xbox One en pc. De Xbox 360-versie verschijnt op 28 maart.