Kojima wil graag een GameCube-game maken

Tien jaar geleden lieten we weten dat Metal Gear Solid-bedenker Hideo Kojima graag zou werken aan een GameCube-game. Eerdere berichten meldden dat Kojima de console een systeem voor kleine kinderen zou vinden, maar dit bleek om een misvatting te gaan.

Welke game Kojima naar de GameCube wilde brengen, werd niet vermeld, maar natuurlijk hoopte iedereen op Metal Gear Solid. Die droom ging uiteindelijk in vervulling: er kwam een remake van Metal Gear Solid, Twin Snakes, naar de GameCube. Hideo Kojima hoefde daar niet veel voor te doen, want het Canadese Silicon Knights, dat daarvoor Eternal Darkness en daarna Too Human maakte, nam de ontwikkeling op zich. Metal Gear Solid: Twin Snakes maakte de klassieker een stuk mooier en bracht gameplayelementen uit het tweede deel naar het origineel, maar volgens puristen maakte dit de game te gemakkelijk. Ook zouden de tussenfilmpjes te overdreven zijn, met Matrix-achtige moves van hoofdpersonage Solid Snake.

Uiteindelijk heeft Hideo Kojima nooit een GameCube-game gemaakt. Wel ontwikkelde hij de Boktai-reeks voor de GameBoy Advance en DS.