Fallout 3 nog niet definitief, wel in de planning

In 2008 verscheen er een game die de hemel in geprezen werd om zijn toffe sfeer, open en levende wereld en goed uitgewerkte rpg-elementen. Ik heb het hier natuurlijk over Fallout 3, een game waar tien jaar geleden al over gepraat werd, maar nog niet definitief was aangekondigd. Het idee lag destijds nog bij Black Isle Studios, die middelen tekort kwamen om het project op te starten.

In juli van 2004 nam Bethesda Softworks het project over en implementeerde dezelfde engine waar The Elder Scrolls IV: Oblvision op draaide. Dit betekende een open wereld met immens veel zijmissies en personages om aan te spreken. Wij hebben er enorm van genoten, maar waren in 2010 toch iets minder te spreken over Fallout: New Vegas, wat draait op dezelfde engine en is ontwikkeld door Obsidian Entertainment. Het spel bevatte een aantal ernstige bugs die enorm afdeden aan de ervaring en de engine begon duidelijk een aantal kraaienpoten te vertonen.

Desalniettemin hebben we ons vermaakt met het vierde avontuur in het Fallout-universum en zijn we erg benieuwd wat de toekomst van de franchise ons gaat brengen. Zolang er een nieuwe engine aan te pas komt kunnen wij enthousiast raken van een mogelijk vervolgdeel. De komende tijd richten wij ons echter op The Elder Scrolls V: Skyrim, wat een geweldig rpg-avontuur belooft te worden. Ditmaal loopt het spel op een volledig vernieuwde engine, iets waar de Fallout-serie volgens ons ook erg van kan profiteren.