THQ: 'Verkoopmodel MX vs. ATV Alive geen succes' | Gamer.nl

THQ: 'Verkoopmodel MX vs. ATV Alive geen succes' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

THQ hoopte met een lagere adviesprijs van veertig euro veel consumenten over de streep te trekken om de game aan te schaffen. Via regelmatig te verschijnen downloadbare content zouden extra inkomsten worden gegenereerd. Farrell zegt nu echter dat de lagere prijs weliswaar het gewenste effect had - de verkoop van de game verliep sneller dan bij zijn voorganger - maar dat het niet genoeg was om een markt te creëren voor de downloadbare content. 

"Het was geen succesvol experiment. Met de hoge vaste kosten voor het maken van een spel voor de consoles, kunnen we de prijs niet laag genoeg krijgen om zoveel mensen te bereiken dat enkel op DLC verdienen rendabel wordt", aldus Farrell. Uit een Amerikaans onderzoek eind 2010 bleek dat slechts zes procent van gamers downloadbare content voor hun spelcomputergames aanschaft.

Teleurstelling

In het gesprek met investeerders maakte Farrell ook het einde van de Red Faction-franchise bekend en sprak hij zijn teleurstelling uit over de kwaliteit van een aantal recente titels van THQ. Naast MX vs. ATV Alive hebben ook Red Faction: Armageddon en UFC: Personal Trainer niet naar behoren gepresteerd. Het bedrijf zet nu vooral in op Saints Row: The Third, een game die volgens Farrell wél het gewenste kwaliteitsniveau gaat halen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou