Wanneer je aan uitgever THQ denkt, dan denk je al snel aan een groot portfolio aan multiplatform titels. Dat zal in de toekomst gaan veranderen, als het aan Brian Farrell, baas van THQ, ligt. In een interview afgenomen door Gamesindustry.biz, liet Farrell weten dat hij de markt steeds meer ziet segmenteren. Ieder systeem heeft een andere doelgroep en daar moeten de games op toegespitst worden.

Frontlines is een echte Xbox 360 en PS3 titel volgens THQ

De Xbox 360 en PS3 zijn volgens hem zeer krachtige machines die zich echt richten op de 'core gamer'. Een doelgroep dat van een meer traditionele ervaring houdt. Aan de andere kant biedt de Wii unieke mogelijkheden met franchises van Pixar, Nickelodeon en WWE. Een worstelgame die vanaf de grond ontworpen is rond de unieke controls van de Wii, klinkt wat ons betreft behoorlijk intrigrerend.

Kijkend naar de franchises gericht op de 'core gamer', gaat het hier om projecten met hoge kosten die erg specifiek op een bepaalde groep gericht zijn. Als voorbeelden noemt Farrell onder andere Saints Row en Frontlines: Fuel of War. Het is in de ogen van Farrell zaak dat je op een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau de concurrentiestrijd aangaat met die games. Deze games zullen in mindere getale aanwezig zijn, maar zullen wel hoge verkoopcijfers genereren.

Franchises als SpongeBob en WWE zullen we meer op de Wii terugvinden

Op de Wii zal THQ volgens Farrell waarschijnlijk iets 'aggressiever' zijn en veel titels voor dit platform uit gaan brengen. De opbrengsten van al deze games zal echter meer onderling verdeeld zijn zonder grote uitschieters. Als laatste voorspelde Farrell nog dat de markt de komende vijf jaar gelijkmatig verdeeld zal zijn tussen de drie grote consolefabrikanten. Dit is ronduit uniek en voor third-party uitgevers een zeer aantrekkelijke situatie.