Na enkele moeilijke financiele jaren voor THQ verwacht Farrell dat de uitgever zich momenteel op een keerpunt begeeft. Door het investeren in nieuwe licenties hoopt THQ in 2012 weer een grote groei te zien. Om die groei te bereiken ziet Farrell echter de noodzaak om kritisch te kijken naar enkele strategieën in de game-industrie. Daaronder valt volgens hem ook het heroverwegen van de standaard prijs van 60 euro voor een game. Zo zal de nieuwe versie van MX vs. ATV waarschijnlijk al voor veertig dollar in plaats van zestig over de Amerikaanse toonbank gaan, waarna extra geld verdiend kan worden met downloadbare content.

"We hebben goed gekeken naar het freemium-model in Azië en ik denk dat onze markt [in de Verenigde Staten] ook die kant op zal gaan, zoals je nu bij iPhone- en iPad-games al veel ziet. Ik denk dat wat wij [met MX vs. ATV] doen, aantoont dat wij vooruit denken. Het is een variant op dat model," aldus Farrell.

Niet voor alles

Toch zullen niet alle games van THQ voor een lagere prijs verkocht worden. Grote titels zoals het aankomende Homefront zullen voorlopig de huidige standaadprijs blijven houden. "Een film als Avatar stopte de vraag voor een televisieprogramma als [De Amerikaanse versie van Expeditie Robonson] Survivor niet. Hiet zijn verschillende ervaringen. Het kost minder om een aflevering van Survivor te maken dan het kostte om Avatar te filmen. Dus een volledig diepe ervaring als Homefront is een andere ervaring en daar vragen we geld voor. Meer op de massa gerichte titels zijn uitermate geschikt voor dit soort prijsexperimenten."

Naast experimenten met de prijs in winkels richt THQ zich ook steeds meer op digitale distributie. De omzet hiervan is het afgelopen jaar verdubbeld en Farrell verwacht een zelfde verdubbeling voor het volgende financiele jaar. Gevraagd naar een schatting zei Farrell bovendien dat hij verwacht dat digitale distributie de verkoop vanuit winkels in 2015 voorbijstreeft. Distributie via Steam levert de uitgever bovendien wijze lessen op, aangezien kortingen op het digitale distributienetwerk soms een verkoopsstijging van 200 tot 2000 procent veroorzaken. Hoewel het aantal verkopen weer daalt als de kortingsactie afloopt blijkt deze toch hoger dan voor de uitverkoop.