THQ: Ontwikkelkosten Wii-games lager dan PS3 of XBox 360 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De grote ontwikkelaar THQ heeft vandaag zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt. In het laatste fiscale kwartaal heeft THQ niet zoveel winst gemaakt als verwacht, maar grote verliezen waren er ook niet.

Dat is echter niet het intere antste nieuws dat THQ had. Ze praatten ook over de ontwikkeling van Wii games. Volgens THQ zijn de ontwikkelkosten voor de nieuwe console van Nintendo slechts een fractie van de kosten van de PlayStation 3 of Xbox 360. CEO van THQ, Brian Farell zei het volgende:

"We showed in a pre event recently a SpongeBob game using theNintendo Wii and Wii controller," Farrell said, "and standing therewatching very jaded game journalists hoot and holler on a SpongeBobgame was actually quite relieving. One of the things we like about thatplatform is the development costs...on the Wii are nowhere near whatthey are on the PS3 and Xbox 360. That's something that's quiteencouraging. As you probably know, our portfolio maps very, very wellto what we think the Wii demographic is going to be.

The Wii wasn't a whole new programming environment," Farrell said."So we had a lot of tools and tech that work in that environment. Sothose costs--and again, I hate these broad generalizations--but theycould be as little as a third of the high-end next-gen titles... Maybethe range is a quarter to a half."

Dit nieuws is intere ant omdat erg veel kleine developers nauwelijks een kans hebben, omdat ze simpelweg het geld niet hebben om big budget games te maken. Daarom blijven veel onbekendere games ook onbekend. Doordat de kosten voor de Wii een stuk lager zijn, hebben ook kleinere developers een grotere kans om een goede game te maken.

Helaas zorgt dit er ook voor dat het aantal slechte games waarschijnlijk hoger zal zijn, omdat ook de ontwikkelkosten hiervoor laag blijven.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou