"We willen ons richten op de singleplayerervaring en meer dan honderd uur aan immersieve gameplay bieden", zo vertelt Platkow-Gilewski. Eerder maakte een artikel van Forbes al melding van het feit dat de game geen multiplayer bevat. Dit terwijl de ontwikkelaar bij de onthulling van de game deze optie nog in overweging zei te nemen.

In het artikel van Forbes gaf de studio ook wat meer details over specifieke gameplaymechanieken. Zo is de mogelijkheid om een aanval te ontwijken via een koprol vervangen voor een ontwijkende pirouette. "Pirouettes zien er cooler uit dan een koprol en ze passen beter bij de vechtstijl die in de Witcher-boeken van Andrzej Sapkowski beschreven wordt", aldus projectleider Konrad Tomaszkiewicz.

Ook hoeft er niet zoveel meer te ontweken worden, omdat hoofdpersonage Geralt met zijn Witcher Sense speciale aanvallen van vijanden teniet kan doen. Verder bevestigde Tomaszkiewicz dat CD Projekt nog altijd tegen het gebruik van DRM is en dat het derde deel geen quick-time events bevat.