Nieuws

The Outer Worlds binnen 25 minuten uitgespeeld met geheim einde

Speedrunner wil volgende keer nog sneller.

Geschreven door Dagmar De Groot op
YouTuber Jabo speelt de nieuwe rpg The Outer Worlds uit in minder dan 25 minuten en toont tevens een geheim einde in de game.

Eerder deze week lukte het de YouTuber al om een speedrun te doen van een half uur en nu heeft hij zichzelf verbeterd. In de omschrijving van de video laat Jabo weten dat hij nog niet klaar is, hij wil zichzelf nogmaals gaan verbeteren.

De game is pas een paar dagen uit en veel spelers al een speedrun geprobeerd, maar de meesten doen er toch een aantal uur over. Jabo heeft zijn speedrun gestreamd en kreeg tussendoor nog wat goede feedback van zijn kijkers, zoals dat hij (zoals in bijvoorbeeld Apex Legends) van heuvels kan glijden. Belangrijk om te weten voordat je op de video klik,t is dat hij een geheim einde toont in The Outer Worlds. Nu is een speedrun natuurlijk bijna altijd een spoiler, maar houd er rekening mee dat het geheime einde verklapt wordt in de video.

Ben jij benieuwd naar onze bevindingen van The Outer Worlds? Lees dan hier de review van Bastiaan waarin hij onder andere het volgende te zeggen heeft: "The Outer Worlds heet misschien geen Fallout, maar vergis je niet: dit rollenspel voelt op ieder front aan als een spirituele opvolger van Bethesda's gamereeks."

Bekijk hieronder de volledige speedrun.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sea of Thieves-achtige battle royale-game Blazing Sails aangekondigd MediEvil blaast nieuw leven in de franchise
14

Reacties op: The Outer Worlds binnen 25 minuten uitgespeeld met geheim einde

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tho

    • 30 oktober 2019 12:05
    Op howlongtobeat.com staat dat Outer Worlds ‘main + extra’ met 18,5 uur uit te spelen is. Dat vind ik al vrij kort. Iemand hier ervaring mee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvg1983

    • 30 oktober 2019 12:36
    @Tho dat is wel erg aan de korte kant volgens mij. Ik zit nu op ruim 20 uur. Wel met het laatste stuk bezig. Maar (lang) niet alle sidequests gedaan.

    Maar de game is wel echt super tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 30 oktober 2019 12:45
    @rvg1983 met wat voor soort spel is het te vergelijke? kwa verhaal type bioshock? vrij rond lopen maar uit te spelen? dat het als het goed is geen fallout open wereld is houd me tegen het te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vankatoen

    • 30 oktober 2019 12:55
    @xXDannyNLXx Neem dan even voor een maand xbox game pass voor pc. Normaal 3,99 nu voor 1 euro. dan kan je hem ook spelen + nog 100 spellen;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 30 oktober 2019 13:54
    @vankatoen mij pc gaat dat echt niet overleven, haal hem dan wel voor de ps4 :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvg1983

    • 30 oktober 2019 13:33
    @xXDannyNLXx dat klopt, het is geen volbloed open wereld game. Maar je hebt wel vrijheid. Beetje vergelijkbaar met Dragon Age inqusition. Qua verhaal is er daadwerkelijk een einde ja (inclusief the end en credits)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 30 oktober 2019 13:56
    @rvg1983 thankz voor de info, helaas dragon nooit gespeeld. maar denk dat ik hem snap. kan je gewoon verder in de gamewereld klooien na de credits of is er dan niks meer over?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvg1983

    • 30 oktober 2019 13:58
    @xXDannyNLXx kleinere open gebieden waarin je vrij bent om te ontdekken en op pad te gaan. Dat is beetje het idee zeg maar. Kleinere gebieden die wel open zijn.
    Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar wat ik begrepen heb is dat het echt klaar is, en dat je hooguit terug kan naar het punt voor de point of no return. (Krijg je ook melding van dat je op dat punt bent, zover ben ik al wel haha)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 30 oktober 2019 14:25
    @xXDannyNLXx
    Weet niet of je Kotor heb gespeeld dat soort velden maar dan iets groter. Zo'n game is het eigenlijk. Mix van Kotor en Fallout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 31 oktober 2019 07:37
    @xXDannyNLXx Ik heb begrepen dat de game gewoon eindigt als je de main quest uitspeelt. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg, als het maar goed gedaan is. Ik heb zelf nooit de behoefte om een game 100% uit te spelen, vaak voelt dat nogal saai en doelloos aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 31 oktober 2019 07:33
    @xXDannyNLXx Het is gewoon heel erg met Fallout New Vegas te vergelijken. Het is niet 1 grote map, maar meerdere kleinere maps aan elkaar gelinkt. Je reist door een zonnestelsel en bezoekt veel locaties, beetje zoals Mass Effect. Het is echt wel heel goed gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 30 oktober 2019 18:50
    @Tho Heb 'm gister uitgespeeld. Klokte op zo'n 21 uur, met zoveel mogelijk sidequests te hebben gedaan. Ik vind het ook aan de vrij korte kant en tevens was het einde qua verhaal nogal een anti-climax. Desalniettemin raad ik de game wel aan. Je kan je playthroughs op verschillende manieren invullen door de keuzes die je maakt. Qua lengte is het dus geen Fallout of Skyrim, maar diep gaat het wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 31 oktober 2019 12:26
    @Tho Als je door de main quest heenracet ja, maar dat doet Skyrim ook. Gewoon 3 jaar Xbox live gold halen en inwisselen en vervolgens voor 1€ PC gamepass ultimate voor 3 jaar gamepass PC ultimate. Heb je meteen alle Microsoft toppertjes incl een zooi andere games en uiteraard Outer Worlds Voor ca 130€

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 30 oktober 2019 18:12
    Is dit met of zonder glitches en wallhacks achtige dingen toe te voegen?