Tijdens het GeForce RTX: Game On-evenement van Nvidia op CES kondigde ontwikkelaar Bloober Team de samenwerking met Nvidia aan. Daardoor krijgt de game op pc ondersteuning voor DirectX Raytracing en Nvidia DLSS-technologie. Dit is vanaf lancering meteen beschikbaar.
Raytracing staat voor de realistische weerkaatsing van licht op reflecterende oppervlaktes. DLSS staat voor Deep Learning Super Sampling, waarmee beelden van lagere resolutie worden opgeschaald voor beeldschermen van hoge resolutie. De RTX is in actie te zien in de onderstaande korte trailer. Bloober Team laat aan DualShockers weten dat The Medium ook raytracing ondersteunt op Xbox Series X.
In The Medium kruipen spelers in de huid van een helderziende die zich begeeft tussen de echte en een spirituele wereld. In het spel worden beiden werelden tegelijk verkend. In de gameplayvideo is dat duidelijk te zien. The Medium verschijnt op 28 januari voor Xbox Series X en S en pc. Opvallend is dat de soundtrack van The Medium mede is gecomponeerd door Akira Yamaoka, bekend van Silent Hill.
Reacties op: The Medium ondersteunt RTX en DLSS op pc
hulstpower
Frezzle
hulstpower
Kevin93w
Daarentegen is AMD wel bezig met een eigen versie onder de noemer FidelityFX Super Resolution, welke nog uit moet komen. Van de XSS en XSX is bekend dat zij een machine learning chip aan boord hebben die deze techniek kunnen gaan gebruiken om op een hogere framerate raytracing te kunnen gebruiken. Diezelfde chip wordt ook gebruikt om met terugwerkende kracht HDR toe te voegen aan backwards compatible games. Overigens is van de PS5 niet bevestigd dat die deze techniek ook kan gaan gebruiken, omdat de chip daar niet gevonden is.
Laten we dus hopen dat we volgend jaar dus met hogere prestaties kunnen genieten van raytracing op consoles…
Frezzle
Ik wacht rustig af met mijn series
hulstpower