Nieuws
last of us, last of us 2, last of us part 2

4 miljoen exemplaren van The Last of Us: Part 2 verkocht in eerste weekend

Snelst verkopende PS4-exclusive ooit

Geschreven door Jolien Mauritsz op
The Last of Us: Part 2 mag zich officieel de snelst verkochte PlayStation 4-exclusive noemen. De game is na release vorige week al miljoenen keren over de toonbank gegaan.

Sony maakt bekend dat er in totaal 4 miljoen exemplaren zijn verkocht in het openingsweekend dat eindige op 21 juni. De vorige recordhouder was Marvel's Spider-Man, met 3,3 miljoen verkochte exemplaren.

Op de PlayStation Blog bedankt Neil Druckmann de fans. “The Last of Us Part 2 is mogelijk gemaakt dankzij de inspanningen van de honderden getalenteerde en gepassioneerde ontwikkelaars hier bij Naughty Dog", schreef Druckmann. “We kunnen ons geen grotere eer voorstellen dan dezelfde passie te zien in de mensen die het spelen. Bedankt dat je ons hebt geholpen deze geweldige mijlpaal te bereiken”.

The Last of Us: Part 2 is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier Eriks review over het langverwachte vervolg in de populaire serie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Waarom het einde van The Last of Us: Part 2 zo goed is Live vanaf 15:00 uur: Vrijdagmiddag Deluxe! met Martin en zijn vrienden
14

Reacties op: 4 miljoen exemplaren van The Last of Us: Part 2 verkocht in eerste weekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juni 2020 16:50
    Geniet heerlijk van deze game. Snap niet dat men deze game zo haat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 26 juni 2020 19:02
    @hulstpower aan de cijfers te zien valt het wel mee met de haat. Dik verdiend hoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 26 juni 2020 19:20
    @hulstpower Ik snap best dat er genoeg mensen zijn voor wie deze game echt niets is, zeker gezien de grote hoeveelheid gedetailleerd geweld. Het vreemde vind ik echter de enorme haat van mensen die deel 1 hun favoriete game ooit noemen en precies wisten wat voor game dit zou zijn. Vervolgens komt deel 2 uit waar je vooral met Ellie moet spelen en sommige het niet eens zijn met de keuzes die Ellie maakt of de mensen met wie ze om gaat, een 0 dus… reviews bombs een trieste vertoning.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    delta

    • 26 juni 2020 22:31
    @FishSt1ck Nou, ik denk dat veel mensen het juist als een probleem zien dat je NIET voornamelijk met Ellie speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juni 2020 23:20
    @delta men moet niet zo janken als. Game dev niet origineel genoeg zijn jankt men en nu wouden ze de fans in shock laten van waht the fuck happend here en men is nog niet blij. Speel liever 1000 x the laat of us 2 dan death strafing met oer saaie gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juni 2020 23:23
    @FishSt1ck ik vond dat juiste het grote plus punt het geweld in detail als je iemand vermoord. Maar iedere ze dingen er zijn ook mensen die niet naar horror kunnen kijken ik houd aar ook niet van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 26 juni 2020 16:51
    Zat er aan komen na een sterk deel 1, goede reviews en meer voorbeelden. Ik ben er zelf nog mee bezig en gok dat ik nu iets over de helft zit. Daarna heb ik zelf een oordeel over wat ik er van vind. Gameplay vind ik iig erg leuk en uitdagend op survivor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 26 juni 2020 16:54
    Hoeveel zal Sony er zelf opgekocht hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mephisto93

    • 26 juni 2020 20:37
    @jaquesparblue 0

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 26 juni 2020 17:25
    Haters: go woke, go broke
    Realiteit: go woke, record's broke

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 26 juni 2020 18:22
    Gewoon een goeie game punt. Persoonlijk vind ik het verhaal wel kut Maja 9 van de 10 keer volg ik het verhaal toch nauwelijks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 26 juni 2020 23:20
    @wazp Hahaha ja dan ben jij wel iemand om een mening te hebben over het verhaal als je dat toch altijd overslaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JointCh1L

    • 26 juni 2020 22:07
    Beste spel voor de PS4 hands down!.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hetleveniseenzurebom

    • 28 juni 2020 21:19
    Doe mij maar Days Gone. Goed verhaal en leuke spannende game play. En ziet er ook nog mooi genoeg uit. Toen ik met die tank Abby aan de slag moest verloor ik mijn interesse. Heb de game wel uitgespeeld maar met een gevoel van waar was ik in. Godsnaam mee bezig geweest. Misschien moet ik het nog is een tweede kans geven,maar het einde vond ik echt slappe hap. Al die moeite en dan niks. Zinloos dus.