Nieuws
The Last of Us Part II

'The Last of Us 3 alleen mogelijk via verhaal met emotionele impact'

Naughty Dog sluit vervolg niet uit

Geschreven door Michel Musters op
Naughty Dog wil alleen een derde deel in The Last of Us-reeks maken als het verhaal dezelfde emotionele impact kan hebben als de vorige games in de franchise.

Dat meldt Naughty Dog's Neil Druckmann in een interview met Indiewire. Het interview bevat tevens diverse spoilers voor het recentelijk uitgekomen The Last of Us: Part 2, en kan dus beter vermeden worden door mensen die het spel niet hebben gespeeld, maar dat nog wel van plan zijn.

Hij meldt in het interview dat het verhaal voor Part 2 bedenken een uitdaging was, en dat het in de toekomst alleen maar moeilijker kan worden. "Er is al zoveel wat je hebt gezien over het achtergrondverhaal, over hoe de uitbraak ontstond, dus we moeten bedenken hoe we een nieuwe ervaring maken die gelijk staat aan de emotionele impact van deze verhalen en ik weet niet wat dat is. Op dit moment."

Hoewel Druckmann dus aangeeft dat het erg moeilijk wordt om The Last of Us: Part 2 op te volgen, sluit hij een derde deel ook niet uit. Het tweede deel is sinds vorige week verkrijgbaar op PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bloodstained: Curse of the Moon 2 in de maak Update: Ninja heeft mogelijk 60 miljoen dollar afgeslagen van Facebook
36

Reacties op: 'The Last of Us 3 alleen mogelijk via verhaal met emotionele impact'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Bteqq

    • 24 juni 2020 07:22
    Even los van de commotie rondom deel 2, een deel 3 kan toch bijvoorbeeld a la The Walking Dead een andere groep, tijdelijk hoofdpersonage of andere locatie belichten? Of de fase waarin het virus uitbreekt en de eerste chaos ontstaat (en dan op een andere locatie dan deel 1)? Genoeg mogelijkheden lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 24 juni 2020 09:08
    @Bteqq Dan heb je denk ik meer een spinoff, zal het nooit een echt deel 3 zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juni 2020 10:50
    @Bteqq de fase waarin het virus uitbreekt zou vet zijn idd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 24 juni 2020 10:52
    @kr1z begint TLOU 1 daar niet gewoon mee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 24 juni 2020 12:09
    @garciagarcia

    Jawel, maar daar vlogen we doorheen. Op een andere locatie, een verhaal alleen in die fase of met andere personages etc. zou ik prima vinden hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juni 2020 13:41
    @Bteqq psies. een hele game die zich alleen in die periode afspeelt.
    Dat je groepjes mensen tegen komt, `n stukje samen optrekt, waarna jij dan weer de enige overlevende bent nadat je aangevallen word enz.
    Misschien wat hordes ontwijken in de stad en ook nog iets meemaken van hoe het virus ontstaan is (kheb 2 nog nie uit dus kweenie of dat daar al in zit) enz enz

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 24 juni 2020 20:48
    @Bteqq Neil Druckmann heeft al een keer over dit soort suggesties gepraat, en zei toen dat je dan net zo goed een nieuwe IP kan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 24 juni 2020 22:13
    @poklaan

    Ahh ok…mag ook haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2020 07:28
    volgens mij bepaalt sony wat naught gaat doen uit eindelijk.
    Als ze een nieuwe ip bedenken maar sony ziet er geen winst in maar wel in in part 3 of een nieuwe uncharted dan zouden ze dat moeten doen.
    Maar heb nu zo 17 uur in de game zitten en ik vind de game geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 24 juni 2020 07:58
    @hulstpower

    Een nieuwe Uncharted…graag! Ben nu ook bezig met TLOU2 en tot nu toe bevalt hij goed. Ik neem nog meer de tijd om van de graphics te genieten merk ik. Overal goed rondkijken haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juni 2020 08:49
    @Bteqq ghehe, hier nog eentje; echt mooi, die game. (kzit r nog maar n anderhalf uurtje in btw)
    Ook alle hud tips (en aim assist en detection dingen en alles) uitgezet. Kmoet nu elk laatje en deur chekken of je dr wat mee kan ipv dat je gelijk een icoontje er op ziet.
    Meer Immersie en zo doe je dr lekker langer over (thums up emoticon)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 24 juni 2020 09:07
    @kr1z Nice. Veel aanpassingsmogelijkheden inderdaad. Straks nog eens dubbelchecken. Het geeft een lekker gevoel als je dan wel in die ene lade wat spullen vind haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juni 2020 09:12
    @Bteqq psies ja zo krijg je meer dopamine shotjes ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2020 10:34
    @Bteqq Ja dat doe ik ook maar had een aantal dagen vrij ivm black lives matters en een begravenis dus kon even tijd in de game stoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 24 juni 2020 10:58
    @Bteqq ach ja, de Uncharted games… Lekker met Drake(?) klimmen en kluiteren om vervolgens op de meest onmogelijke plekken te komen. Om daar vervolgens meer dan 10 vijanden te spotten… Hoe zijn die daar gekomen dan?

    Verder zijn de Uncharted games prima te spelen voor het verhaal. Ik vind de shooteractie in een game als Uncharted echt redelijk slecht, terwijl dit toch wel een belangrijk element in de game is.

    Ik had laatst ook TLOU weer eens doorlopen en daar vond ik de shooterelementen ook minder dan ik herinnerde. Bij TLOU 2 heb ik wel het geval dat daar een flinke verbeterslag in is gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 24 juni 2020 12:11
    @garciagarcia

    Haha tjah, ik zeg ook zeker niet dat ze perfect zijn hoor, maar ik vermaakte me wel met de Uncharted games. Het probeerde ergens ook niet serieus te zijn toch? Ik heb wel zin in een next gen deel (met vernieuwing en een goed verhaal, de formule kennen we wel nu).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juni 2020 13:44
    @garciagarcia Recoil in combinatie met nog meer recoil als je steeds geraakt werd maakte het zeer frustrerend en op hard voor mij bijna onmogelijk om van t schieten te kunnen genieten idd.
    Op n gegeven moment keek ik dr gewoon tegenop.
    Kheb t gevoel dat de eerdere delen niet zo erg waren qua recoil op recoil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 24 juni 2020 10:53
    @hulstpower als Sony echt bepaalt dat staat TLOU 3 al met inkt geschreven op papier. Dit is een echte PS systemseller, dus wat Sony betreft ligt deze game begin volgend jaar al in de schappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2020 11:42
    @garciagarcia Alle games van naught zijn systemsellers en alle negative reviews trekt sony zich echt niks van aan want de game is gewoon heel goed.
    En een deel 3 komt er wel aan maar denk of halve weg of einde van ps5 pas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 24 juni 2020 12:25
    @garciagarcia Als TLOU een system seller was geweest dan was ie wel aan het begin van de console cyclus uitgekomen ipv aan het einde, net als het vorige deel overigens.
    Dit is een game die zichzelf wel verkoopt. Zal me ook niet verbazen als ook deel 2 ondanks alle controversie er omheen alsnog gewoon mega goed verkoopt.